понедельник, 28 марта 2016 г.

Що важче: бути комахою чи людиною ( за новелою «Перевтілення» Ф. Кафки)

На мою думку відповідь не однозначна: важко бути і комахою і людиною.  Комаха ні сказати, ні зробити щось, ні захистити себе не може. Але є і інша сторона: погано також бути через міру тихою закомплексованою людиною, яка, як комаха, також цього зробити не може.

В жорстокому суспільстві вижити зможуть тільки хитрі, лицемірні люди. Вони не дивляться на проблеми інших, не співпереживають. Вони йдуть тільки вперед, забуваючи про інших. А шляхетні й добрі, зазвичай, залишаються покірними слугами тих перших, не маючи права жити для себе.  Покірність й через мірна відданість сімї зробили з Грегора Замзи комаху.

Бути людиною краще тим, що в будь-яку  хвилину можна все змінити. Але, якщо ми будемо баятись змін, то так і залишимось там де ми є.  Людина – не комаха, вона сама обирає як жити.  У цьому одна з переваг. По-друге, завжди знайдуться однодумці, варто лише розповісти свою проблему іншим, і тобі допоможуть. Не одразу, а тоді коли це буде найбільше потрібно. Це наче закон життя в суспільстві: « Якщо допомоги ні від кого не надійшло, то ти сам маєш сили все зробити».

Багато людей можуть стверджувати, що бути справжньою людиною важче: потрібно бути особистістю, навчатись, вирішувати важливі питання, наче комахи просто існують. Я вважаю, що це не так. Комахи також мають важливі завдання, та сенс проживання на землі. У сучасному світі створено безліч благ для полегшення життя людини, але сама людина лише те і робить, що погіршує середовище для існування маленьких, нікому не помітних істот. Ф. Кафка показав на прикладі Грегора Замзи, що саме та комаха, безпорадне створіння, є морально значно кращою за людей.

 Якщо замислитись над тим, що було б якби я стала комахою, то перше моє рішення було б – це тікати від усіх. Хай краще мене пам’ятають такою,  якою я була людиною, ніж якою стала. Я впевнена, любов рідних до мене ніколи не згасне, але про інших я цього сказати не можу. Люди надто легко змінюють враження під впливом суспільства.  Потрібно або пристосуватись до життя комахи, або померти.


Вільям Шекспір казав: «Зайва квапливість, точно так само як і повільність, веде до сумного кінця». І у людини і в комахи життя складне по-своєму. Тому допоки я людина, буду жити як потрібно. Хто знає, що буде завтра. І поки я ще можу говорити - буду висловлювати свою думку. Кажуть: «Скільки людей – стільки й думок», нехай моя думка також змусить когось замислитись і подивитись на світ іншими очима. 


Фільм

Комментариев нет:

Отправить комментарий